איך מתגוננים מפני תקיפת סייבר

העידן הדיגיטלי הפך את התקשורת והפעילות של עסקים רבים ליעילה ומהירה הרבה יותר מאשר בעבר.

עם זאת, השימוש באמצעים דיגיטליים שונים חושף גם את העסקים לתקיפות סייבר שונות ומגוונות.

תקיפות אלו יכולות לכלול פגיעה במשאבי העסק כמו מערכות המחשוב, גניבה או מחיקה של מידע, תביעת כופר או השבתת מערכות.

המשמעות של תקיפות כאלו היא כמובן נזק עצום לעסק וללקוחות.

אז איך מתגוננים מפני תקיפת סייבר? על כך בכתבה הבאה.

 

אבטחה ברמת הארגון

באופן כללי, ניתן לחלק את אמצעי ההתגוננות מפני תקיפות סייבר ל-3 קבוצות – אבטחה ברמת הארגון, אבטחה ברמת המשתמש ותרבות ארגונית המקפידה על אבטחה. כאשר מתייחסים לאבטחה ברמת הארגונים, מדברים לרוב על מספר כלים אשר יכולים לסייע לכל ארגון להתמודד עם תקיפות שונות. ראשית, שימוש במערכות מוגנות. אם בעבר היה נהוג לחשוב כי עדיף לאחסן את המידע העסקי על השרתים והמחשבים של החברה, היום מובן כי מדובר בפתרון מורכב ומאוד יקר לתחזוק. באמצעות שירותי ענן שונים, ניתן להשתמש במערכות ארגוניות מוכנות ומאובטחות המתוחזקות על ידי הגופים הגדולים בתעשייה. הטלת האחריות על פיתוח, עדכון ובעיקר תחזוק האבטחה של מערכות המחשוב, על גורם חיצוני תאפשר לעסק לפעול בצורה יותר בטוחה בקלות רבה יותר. מעבר לשימוש בתוכנות ענן ניתן לבצע בקלות בעזרת מנהל רשת מחשוב. בנוסף, מערכות ענן שונות דואגות גם לעדכון קבוע של הנתונים דבר אשר יכול למנוע מקרים של גניבת נתונים בעבור כופר.

 

אבטחה ברמת המשתמש

שימוש בכלים שונים לאבטחה של מערכות המידע של הארגונים הוא חשוב אך בלא מעט מקרים פרצת האבטחה יכולה להגיע דווקא מהעובדים בחברה אשר מחזיקים בגישה אל מערכות החברה. הכלי הנפוץ ביותר לאבטחת מידע ברמת המשתמש הוא כמובן האנטי וירוס המפורסם אך ישנם גם כלים נוספים היכולים לסייע בשמירה על מערכות הקצה. אחד הכלים החשובים במקרים של עובדים אשר מתחברים למערכות החברה מהבית או מרשת שאינה הרשת במשרד הוא חיבור באמצעות VPN. חיבור VPN הוא חיבור מאובטח אשר מאפשר גישה למערכות החברה רק עבור מי שהוגדר לכך מראש ובכך מונעת גישה מרשתות ומחשבים לא מוכרים.

 

תרבות ארגונית

בסופו של דבר, האלמנט המשמעותי ביותר הוא המודעות של העובדים בעסק לנושאים הקשורים באבטחה והיכולת שלהם להימנע מפעולות אשר מסכנות את אבטחת העסק. שימוש בסיסמאות מורכבות והחלפתן מעת לעת, שימוש בכלים כמו אימות כפול במערכות הארגוניות השונות וכן היכרות עם הסכנות הקיימות בפישינג (אתרים מתחזים המעודדים משתמשים להכניס אליהם פרטים אישיים וסודיים). כמו כן, גם הערנות של העובדים חשובה על מנת לזהות פרצות אבטחה או מקרים חשודים היכולים להעיד על ניסיון פריצה. העובדים צריכים להיות מודעים לעובדה שניתנת להם גישה למידע יקר ערך עבור הארגון ועליהם לפעול באופן אשר לא יאפשר גישה של גורמים זדוניים אל אותו מידע.

 

תוכן מאובטח

באותו נושא