בניית אתרים בימינו היא אתגר לא פשוט, המצריך מקצועיות וידע רב. בחירה בין הפלטפורמות השונות להקמת אתר, עיצוב מתאים, מילוי האתר בתוכן איכותי הם רק חלק מהמשימות הניצבות בפני בונה האתרים שלכם בדרך לאתר המושלם. אז מהם הכללים המיוחדים החלים על בניית אתר למתווכי נדל"ן?
מה צריך להיכלל באתר של מתווך נדל"ן?
אתר של מתווך נדל"ן צריך לכלול, כמו כל אתר עסקי, מספר תחומי מידע שונים, שיקלו על הגולשים למצוא את מה שהם מחפשים, יעצימו את האמינות של המתווך ושל האתר ויעניינו את הגולשים מספיק, כדי להקפיץ את האתר בדירוג של גוגל. בין היתר:
- פירוט הנכסים המנוהלים ע"י המשרד
- תמונות של הנכסים המוצעים, כמו גם של הנכסים שכבר נמכרו, או הושכרו דרך המשרד
- שיתופי פעולה רלוונטיים, עם עורך דין נדל"ן, יועץ משכנתאות, בנק למשכנתאות ועוד
- תמונות ושמות של הסוכנים הפועלים במשרד
- מוניטין, הצלחות, תחום מומחיות וכן הלאה
- פרטים ליצירת קשר
- המלצות של לקוחות מרוצים
- דרושים ועוד.
סוגים של אתרים למתווכי נדל"ן
לצד אינפורמציה כללית חיונית, כמו זו שהוזכרה כאן למעלה, חשוב להבחין בין סוגים שונים של אתרים, מסווגים לפי קהלי יעד שונים:
- ניהול פרויקטים בנדל"ן
- ניהול נכסי נדל"ן
- תיווך דירות יד שניה
- תיווך דירות יוקרה
- תיווך נכסים מסחריים ועוד.
בחירת קהל היעד הרלוונטי מסייעת בעיצוב ותכנון מדויק יותר של האתר ומאפשרת לבצע הנגשה מתאימה של האתר ללקוחות הרצויים.
למי פונים לצורך בניית אתר למתווך נדל"ן?
בניה איכותית של אתר בתחום הנדל"ן יכולה להתבצע מול מומחה בבניית אתרים, או מול מומחה בבניית אתרים בתחום הנדל"ן (יש כאלה), יש לו ידע רלוונטי וספציפי מאוד לגבי התחום הזה.
מה צריך להכין לצורך בניית אתר לתיווך נדל"ן?
בונה אתרים, מקצועי ככל שיהיה, אינו יכול לבצע לבדו את כל העבודה ולכן יש להניח שהוא יבקש מכם לספק לו: תמונות טובות של הנכסים, סרטוני וידאו, מידע על הסוכנים הפועלים במשרד, מידע על הנכסים, מידע על עסקאות עבר מוצלחות, פרויקטים הנמצאים בתהליך, הדמיות, תסריטים, מידע שיווקי רלוונטי ועוד. גם קהל היעד הרצוי הוא מידע חשוב עבור בונה האתר, שכן עיצוב האתר, פלטפורמה מתאימה לבניית האתר ופרסומו ועוד – כל אלה צריכים להתכתב היטב עם השפה העיצובית הנכונה כדי למשוך את קהל היעד הנכון.
לסיכום
בניית אתר למתווכי נדל"ן היא משימה דומה לבנייה של כל אתר אחר – יש בה מורכבויות ודקויות שרק בעל מקצוע יכול להתמודד איתן ומנגד, האתר צריך להכיל מידע כתוב ומצולם, שרק בעל העסק יכול לספק. משום כך, חשוב לבחון היטב מראש את כל הנתונים, את היעד הרצוי לאחר בניית האתר ולספק לבונה האתרים את כל המידע הנחוץ, כדי שלבסוף תקבלו אתר לתפארת, שיגיע לקהל היעד שלכם ויהיה אטרקטיבי.