שיווק ומכירה של תכשיטים הוא אחד התחומים הפופולאריים ביותר, ונמצא בתהליך מתמיד של התפתחות ושינוי. עד לא מכבר, מכירת תכשיטים באינטרנט או אפילו מכירה באמצעות הטלפון, נחשבה לבעייתית במקרה הטוב ובלתי אפשרית במקרה הפחות טוב. ואולם בעשור האחרון ובעיקר בעת האחרונה, הפכה הקמת חנות וירטואלית מניבה לתכשיטים לפופולארית מאד. מומחים לתכשיטים האמונים על מסחר בתכשיטים ובחפצי ערך אחרים, גילו את הדרך החדשה שבזכותה ניתן להגדיל באחוזים ניכרים את מכירת
התכשיטים ולייעל את השיווק שלהם. מה בין שיווק וירטואלי של תכשיטים לשיווק בשיטות הישנות והמוכרות? מדוע חלה פריצת דרך בהתייחסות של הרוכשים הפוטנציאליים למכירת תכשיטים באינטרנט? מהו התהליך של הקמת חנות וירטואלית מניבה לתכשיטים?
שיווק באינטרנט שיטות שיווק מסורתיות
אחד הדברים שמנעו את ההתפתחות של שוק התכשיטים ופנייה שלו לפרסום באינטרנט (לחצו לעוד מידע על פרסום באינטרנט), היה חוסר הביטחון שחשו הרוכשים וחוסר הוודאות שלהם בבואם לבצע עסקת רכישה של תכשיטים. במשך שנים ארוכות רווחה, ובצדק רב, הדעה שרכישת תכשיטים כמו טבעות יהלום חייבת להתבצע מבעל מקצוע ראוי ומוכר. זאת, בעיקר על מנת שתהיה כתובת שאליה ניתן יהיה לפנות, אם וכאשר יצוצו בעיות או אם התכשיט לא יהיה לשביעות רצוהו (או רצונה) של מי שהתכשיט נרכש עבורו במתנה. רכישת מוצרים באינטרנט נחשבה ללא בטוחה, שלא לדבר על היותה חשופה להונאות. מה קורה אם משלמים ולא מקבלים את הסחורה? מה קורה אם הסחורה שהגיעה איננה טובה או שהיא שגויה לחלוטין? מה עושים אם רוצים להחזיר את התכשיט שנרכש? כל עוד לא היה מענה לסוגיות הללו, הקמת חנות וירטואלית למכירת תכשיטים היתה רק חלום.
תהליך הקמת חנות וירטואלית לתכשיטים
למרות האמור לעיל, חלו בשנים האחרונות שינויים ושיפורים, שהפכו גם תהליך מכירה של תכשיטים באינטרנט לאפשרי. בראש וראשונה, למרות שהחיוב מבוצע באינטרנט, לא ניתן להעביר את הכסף לרשות המוכרים אלא לאחר קבלת התכשיט בפועל. זאת באמצעות מסירת קוד סודי, שתתבצע רק לאחר קבלת התכשיט בפועל. באשר לאיכות הסחורה, הרי שהחוק מחייב את המוכר לקבל בחזרה את התכשיט זמן מסוים לאחר השלמת המכירה (עוד על החזרת מוצרים לרבות תכשיטים). זאת, באמצעות החזרה פיזית של התכשיט או באמצעות שליח. מנגד, הטכנולוגיה מאפשרת לרוכש הפוטנציאלי לקבל המחשה של התכשיט באמצעות תמונה איכותית, מה שמפחית מאד את מספר הטעויות.
באשר להקמת האתר – גם ההשקעה בהקמת אתר ירדה עם השנים. עם זאת, ההמלצה הגורפת שלנו כאן היא לבצע הן את בניית האתר והן את הקידום שלו במנועי החיפוש השונים אינטרנט, באמצעות אנשי מקצוע מיומנים. הרווחים הצפויים מאתר כזה צפויים להיות גבוהים, אבל על מנת לגרוף אותם ליש להקים אתר איכותי שיגרום למי שמגיעים אליו לעבור את מכשול הפחד ולבצע פעולת רכישה. אתר האינטרנט הוא חלון הראווה האמיתי של העסק, ולפיכך השקעה בו תעלה מאד את סיכויי ההצלחה של העסק.