מנועי החיפוש וגוגל בפרט הפכו לכלי הפופלרי ביותר לחיפוש מידע באמצעות האינטרנט. בעל עסקים אשר רוצים למנף את העסק שלהם יכולים להשתמש בכלי הטוב ביותר: קידום אתר באופן אורגני, כך שבעלי עסקים יוכלו למנף את העסק לתחומים שלא הכירו בעבר. מהו קידום אתר אורגני ומה תוצאותיו? עידן בן נון, מומחה לקידום אתרים אורגני מסביר
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני הוא כלי אשר מאפשר לבעל העסק להגדיל את החשיפה שלו לקהלי יעד נוספים, כמו גם הגדלת מכירות וחיזוק המותג של העסק, גם אם מדובר בעסק בינוני או קטן. ככל שהתחרות בתחום גדולה יותר, כך הקידום האורגני מורכב יותר ולכן דרוש איש מקצוע בעל ניסיון עשיר בתחום אשר יידע לקדם את העסק בצורה הטובה ביותר, כך שתניב במשך הזמן תוצאות רצויות, בהתאם לרצון הלקוח. הקידום האורגני מורכב ממספר רב של מרכיבים הכוללים בין השאר קידום אורגני באמצעות גוגל, בניית קישורים, ביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש כמו גם ביצוע מחקרים אודות המתחרים.
בניית אופטימיזציה
בניית אופטימיזציה לאתר היא המרכיב החשוב ביותר בקידום אתרים אורגני. הסיבה לכך היא שמנועי החיפוש השונים ובעיקר גוגל, מחייבים בעלי עסקים להתאים את האתר למנוע החיפוש כך שניתן יהיה להיכנס אליו בקלות ובמהירות מכל מכשיר סלולרי או מכשיר חכם, זאת מאחר וכיום רוב הגולשים מבצעים את חיפוש המידע שלהם באמצעים הללו ולאו דווקא באמצעות המחשב. בנייה אופטימיזציה לאתר מחייבת בעל מקצוע מנוסה בתחום אשר יודע לבצע את השינויים הנדרשים כך שבעל האתר מקבל אתר איכותי בעל ערך גבוהה אשר מתאים לכלל מנועי החיפוש – דבר שבאמצעות קידום אורגני מקצועי מקדם את האתר לתוצאות החיפוש הראשונים ובכך מגדיל את החשיפה לקהל הגולשים.
מילות מפתח
קידום אתרים אורגני מתבצע באמצעות מילות מפתח. ללא ביצוע חקר של מילות מפתח מקדימות טרם ביצוע הקידום האורגני לא ניתן לבצע קידום אורגני ראוי, ובכך להפחית מהאפקטיביות. על כן חשוב מאוד להקפיד על שימוש במילות מפתח, זאת ע"י חקר מקדים של איש מקצוע המתמחה בקידום אתרים באופן אורגני כך שבאמצעות מילות המפתח ניתן יהיה למצוא את האתר באופן המהיר ביותר, כך שתגדל תנועת הגולשים לאתר מה שיגדיל את ערך האתר עבור הלקוחות הפוטנציאליים.
שקיפות בקידום אורגני
קידום אורגני הוא תהליך אשר לרוב אורך זמן רב, והוא אינו עניין של זבנג וגמרנו. הסיבה לכך היא שמדובר בתחום תחרותי אשר דורש השקעה לאורך זמן, כאשר הקידום האורגני חייב להתבצע בהתאם למורכבות הפרויקט המבוקש ולתיאום הציפיות אשר מתבצע בין מקדם האתר לבין הלקוח. כיום, ניתן לקבל ממקדם האתר דו"ח מפורט אשר נוגע לקידום האורגני ובו ניתן לדעת בדיוק מה נעשה בפרק הזמן הנוכחי, לטובת שיפור ושימור תהליך העבודה.