חיפוש

איך בוחרים שם לאתר?

לא הרבה יודעים עד כמה שם האתר שלנו יכול להיות גורם משפיע על קידום האתר, החשיפה שלו וכמו כן, על הגולשים שיבחרו להכנס אליו. אז מה החשיבות של שם האתר ואיך בוחרים אותו בכלל? כל מה שצריך לדעת במאמר הבא.

 

שם אתר ממה מתחילים?

אז התחלתם בתהליך הקמת אתר והדבר הראשון שאתם צריכים, עוד לפני שלב האפיון זה רכישת דומיין. דומיין במילים פשוטות זה כתובת האתר שלכם, לדוגמא הדומיין של חברת Google בישראל זה Google.co.il.

רצוי ששם הדומיין שלכם יהיה דומה או זהה לחלוטין לשם האתר שלכם וממה עוד רגע ניגע בסיבות למה. שימו לב, במקרים רבים דומיין יוכל להרכש כחלק מחבילה של אחסון אתר והאמת? אנחנו בהחלט ממליצים על רכישת חבילה, אי אפשר שאתר יהיה באויר ללא אחסון אתר.

רכישת דומיין

למה הדומיין כל כך חשוב?

קודם כל ולפני הכל, כל אתר חייב שיהיה לו דומיין. זה שווה ערך לכתובת בית, אין בית היום שאין לו כתובת. אבל, זה לא מסתיים רק בזה. הדומיין שלכם משמעותי גם לקידום האורגני של האתר, או בשם המקצועי והבינלאומי שלו, SEO.

הרי כולנו יודעים שגוגל בסופו של דבר שם בראש מעיניו את הגולשים שלו, הם הלקוחות שלו. כאשר אנחנו מבצעים חיפוש בסרגל החיפוש של גוגל, יעלו לנו התוצאות הכי קרובות למה שחיפשו, הרי ככה גוגל עובד, אחת הפרמטרים אליהם גוגל מתייחס זה הדומיין. אם הדומיין יהיה זהה לחיפוש ולמדינת החיפוש, נגיד ישראל co.il כך האתר שלכם יעלה באופן אורגני.

 

מה עושים אם שם האתר תפוס?

קודם כל לא להלחץ, השאלה היא אם יש אלטרנטיבות דומות שאפשר להשתמש בהן. לדוגמא, אם לאתר קוראים bedding.co.il והדומיין תפוס, אפשר אולי לנסות beddingforyou.co.il או וריאציה אחרת.

במקרה ואתם ממש רוצים את הדומיין והאתר עדיין לא באוויר (אלא רק נרכש הדומיין) תוכלו לנסות לרכוש אותו ישירות מהאדם שהדומיין בבעלותו.

רכישת דומיין

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת שם לאתר?

לפני שאתם בוחרים שם לאתר ודומיין, הנה כמה נקודות ששווה לקחת בחשבון:

  1. קשר בין שם הדומיין לענף בו אתם פועלים.
  2. קצר, ברור וקולע (עד כמה שאפשר כמובן).
  3. סיומת של ישראל co.il יש חשיבות לזה בהמשך הדרך.

כמובן שהנקודות האלו הן לא חובה, אבל הן בהחלט ישפרו את קידום האתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש והאמת? גם יקל על הגולשים.

 

לסיכום

כמו שאמרנו בתחילת המאמר, דומיין הוא בין המשימות הראשונות שתצטרכו לעשות כשאתם עומדים בפני הקמת אתר. הדומיין יכול להיות שם האתר, או לחלופין הדומיין צריך להיות כמה שיותר קרוב לשם האתר, יש לזה השפעה על הקידום האורגני של האתר וכמו כן, גם על האמינות של האתר שלכם אל מול הגולשים.

רכישת דומיין

באותו נושא