חיפוש

איך עובד תהליך הגירושין והאם ניתן לעשותו אונליין

בישראל ישנה סמכות מיוחדת לבית הדין הרבני בכל מה שקשור לנישואין וגירושין. כך שכדי לפתוח תיק גירושין אצל זוגות הנשואים על פי הלכה, תהליך הגירושין חייב להיעשות דרך בית הדין הרבני. איך עובד תהליך גירושין והאם ניתן לעשותו אונליין? החלטנו לצאת לבדוק מה קורה בשטח. האם זה אפשרי?

 

איך עובד התהליך?

תהליך הגירושין יתחיל עם פתיחת תיק בבית הדין הרבני. את פתיחת התיק ניתן לבצע באופן מקוון, ללא צורך בהגעה לרבנות עצמה. לצד פתיחת התיק המקוון, יהיה צורך במילוי פרטים אישיים. את הפרטים יהיה על בני הזוג להצהיר בפני עורך דין לענייני גירושין. ההצהרות יכללו את הסיבה לגירושין, האם הגירושין הם בהסכמה, האם יש ראיות לנטען וכו'.

איך עובד התהליך

מה תפקיד בית המשפט בגירושין?

נכון שפתיחת התיק נעשית בבית הדין הרבני, אך יש סוגיות הנלוות לכל תיק גירושין ואותן יכול בית המשפט להכריע. ניתן להפנות סוגיות מסויימות לבית דין לענייני משפחה.

בית המשפט יכריע בסוגיות כמו:

  • דמי מזונות לילדים
  • דמי מזונות לבת הזוג
  • הסדרי הראייה עם הילדים
  • חלוקת הרכוש הקיים

מי מחליט איפה יובאו הדברים לשיפוט?

בסופו של דבר בני הזוג הם אלו שיחליטו איפה לקיים את הדיון. הם יכולים להגיש אותם להכרעת בית הדין הרבני, והם יכולים לפנות לבית הדין לענייני משפחה לקבלת סמכות משפטית. חשוב לציין כי במקרים רבים זה שפנה ראשון לפתוח תיק, הוא יהיה זה שהחליט על מקום השיפוט, גם אם זה ללא הסכמת הצד השני.

באופן כללי ניתן לכרוך את הסוגיות הנלוות לתיק הגירושין יחד, וכך, הכל מובא לדיון בבית הדין יחד. חשוב לציין שאם הסוגיות "נכרכו" כדין, יהיה ניתן להעבירם לדיון בבית דין אחר ללא מורכבות רבה.

מי מחליט איפה יובאו הדברים לשיפוט

האם ניתן להתנהל בהליך גירושין באופן מקוון בלבד?

כאמור, את פתיחת התיק ניתן לבצע באופן מקוון. אך בהמשך הדרך יהיה על בני הזוג להתייצב בבית הדין / בית המשפט וההליך לא יושלם ללא הגעה פיזית לבית הדין. ההמלצה שלנו היא להיעזר ולהתייעץ עם עורכת דין לעינייני גירושין ולבדוק איתה איך ניתן לייעל את התהליך ולעבור אותו בצורה הקלה ביותר שניתן.

 

לסיכום

תהליך גירושין ידרוש פתיחת תיק בבית הדין הרבני, מילוי טפסים והעלאתם לאתר, הצהרת עורך דין על נכונות הפרטים ובהמשך, יהיה צורך לעקוב ולהגיע לדיונים שיהיו בסוגיות הנלוות. בבית הדין הרבני ניתן בצע את הליך הגירושין ולקבל בו את כל ההכרעות, אך אם בני זוג מעוניינים להעביר את השיפוט לבית משפט, הם יכולים לעשות זאת.

חשוב להתייעץ עם עורך דין לענייני גירושין בהליך כזה ולהימנע מעוגמת נפש מיותרת. ראינו כי את פתיחת התיק ניתן לנהל באופן מקוון, אך בהמשך התהליך יהיה על בעלי הדין להתייצב בדיון.

באותו נושא
שחקני פוקר
הכירו את המושגים החשובים בפוקר!

שחקני פוקר שהתחילו לשחק רק לאחרונה, צריכים להכיר בכמה מושגים חשובים שיאפשרו להם לבנות אסטרטגיה מושלמת, כזו שתוביל לניצחון מוחץ. מדריך זה עולה לאתר במטרה

קרא עוד »
קידום אורגני
למה אתם צריכים קידום אורגני?

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט חיונית להצלחת כל עסק או מותג. עם אינספור מתחרים שמתחרים על תשומת הלב, זה יכול להיות מאתגר להתבלט

קרא עוד »