חיפוש

אילו שירותי המחשוב הכי נפוצים לעסקים

שירותי המחשוב המסופקים כיום לעסקים הם מוצרי חובה בכל עסק שמתפעל מערך מחשוב בסיסי. בין כל השירותים המוצעים בשוק ובין המושגים הנרחבים בעולם המחשוב אפשר ללכת בקלות לאיבוד. במאמר הבא נספר לכם על שירותי המחשוב הכי נפוצים שקיימים לעסקים.

 

רקע מקדים לשירותי המחשוב

נדרשתם לאמצעים מסוימים בתחום המחשוב? לפתרונות מחשוב עקב בעיות שצצו? ככל הנראה שאתם מכירים כבר את שירותי מחשוב לעסקים. השירותים הללו שמוצעים לגופים עסקיים שונים, מספקים מענה לשלל תחומי המחשוב הקיימים בעסק. מערכי המחשוב משתנים בין עסק לעסק בכמות ובאיכות שלהם.

למרות זאת, השימוש דומה: ניהול מלאי, מאגרי נתונים, מכירות ורכישות, תקשורת פנימית ותקשורת חיצונית. למעשה, רוב העסקים כיום יכולים להגיע למצב של שיתוק במידה ומערך המחשוב של העסק יקרוס. הכרת השירותים הנפוצים ביותר תסייע לעסק לקיים מערך מחשוב איכותי ולשמור עליו.

 

שירותי ענן

שירותי הענן אלו שירותים הניתנים על שרת חיצוני באמצעות האינטרנט, כאשר המילה "ענן" מתייחסת למעשה אל אותו שרת מדובר. מעבר אל מחשוב ענן הפך בשנים האחרונות לסטנדרט בעולם השרתים. היתרונות הרבים שיש לענן לעומת החסרונות שמצויים בשרתים המקומיים הישנים, הפכו את שירותי הענן לשכיחים ביותר.

בין היתרונות שמספקים שירותי הענן לעסק, ניתן למנות את היכולת לאפשר עבודה מכל מקום, שכן החיבור לענן מצריך אינטרנט בלבד, ואת החיסכון בצורך לשלם על תשתית ותחזוקה של שרתים מקומיים, שכן השרת חיצוני ויכול להיות ממוקם בכל מקום.

 

שירותי אבטחת מידע

בעידן בו חלקים נרחבים מהעסק מנוהלים על גבי מערכי מחשוב שונים, העסק חשוף בכל רגע נתון לפגיעות מצד גורמים חיצוניים ברשת. מטרת שירותי אבטחת המידע היא למנוע פגיעה זאת ובכך לשמר את התפקוד התקין של העסק.

שירותים אלו נלחמים בדליפה של מידע, במחיקתו, העתקתו או אפילו חשיפה שלו בלבד. סקרים רבים קובעים כי בעלי עסקים נפגעים בצורה כספית ממידע שמגיע לגורם חיצוני, מה שהופך את שירותי אבטחת המידע למבוקשים מאוד.

 

שירותי IT

תחום ה-IT הופך בשנים האחרונות לתחום בעל ביקוש רב נוכח מעבר של עסקים רבים למתכונות עבודה הכוללות שימוש מוגבר יותר במערכי מחשוב שונים. צוותי IT עוסקים בהתאמה של מערכות המחשב הקיימות בעסק לעסק עצמו, על מנת להביא למיצוי מרבי של המשאבים בעסק ולשפר את היעילות בתחום המחשוב.

שימוש בשירותי IT רלוונטי לכל עסק בעל מערך מחשוב, בין אם מדובר בעסק גדול או קטן, שכן ייעול עבודת המחשוב יכולה לשפר את הביצועים העסקיים, מבלי שגודל העסק הוא עניין רלוונטי לכך.

 

שירותים נפוצים – לא סתם כך

שירותים בתחום הענן, IT ואבטחת מידע הם מהנפוצים ביותר כיום בשירותי המחשוב שקיימים לעסקים. השירותים הללו נפוצים מכיוון שיש להם ערך אמיתי: הם חוסכים זמן וכסף, משפרים את היעילות של העסק ומונעים פגיעה בו.

מסכים

 

באותו נושא
כמה יעלה לי תיקון מסך?
כמה יעלה לי תיקון מסך?

מסך המחשב שלנו מהווה את אחד הרכיבים החשובים בעבודה באמצעות מחשב. למעשה, מדובר בשער שלנו לחוויית המשתמש ולשימוש בכל היישומים שהמחשב מציע. בשנים האחרונות השימוש

קרא עוד »
רשת
איך מתגוננים מפני תקיפת סייבר

העידן הדיגיטלי הפך את התקשורת והפעילות של עסקים רבים ליעילה ומהירה הרבה יותר מאשר בעבר. עם זאת, השימוש באמצעים דיגיטליים שונים חושף גם את העסקים

קרא עוד »