חיפוש

אפליקציה היברידית – כל מה שצריך לדעת

כידוע, היום שולטות בשוק שתי מערכות הפעלה לסמארטפונים – אנדרואיד ו-iOS. כשאומרים אפליקציה היברידית, מתכוונים לאפליקציה שפותחה באופן שמתאים למספר מערכות הפעלה על מנת שתצליח ותותקן בכמה שיותר מכשירים. אם גם אתם תוהים מה היתרונות והחסרונות לפיתוח בשיטה זו, הכתבה הבאה מיועדת לכם.

 

בשביל מה אפליקציה היברידית?

כאשר אפליקציה מפותחת בהתאמה למערכת הפעלה מסוימת, היא למעשה מוגבלת בהורדות פוטנציאליות מכיוון שהיא פונה לקהל המשתמשים הספציפי של המערכת הנתונה בלבד. על מנת לממש את החזון הכלכלי של האפליקציה, מפתחים רבים משתמשים בתוכנה וגם אפליקציה היברידית על מנת לייצר אפליקציה שתוכל להיות מעובדת על ידי מערכות ההפעלה הדומיננטיות.

על ידי כך כמעט לא עולה צורך בביצוע התאמות נפרדות לאפליקציה עבור כל אחת מהמערכות. מהסיבה הזאת, פיתוח אפליקציה היברידית מתרחש כאשר המפתחים מכוונים מראש לקראת תפוצה רחבה של האפליקציה בקרב משתמשי כל מערכות ההפעלה.

 

חיסכון משאבים

יתרון בולט לפיתוח אפליקציה היברידית הוא החיסכון המשמעותי בזמן וכסף. החיסכון מתאפשר הודות להתנהלות יעילה מול גורם אחד בלבד, בשונה מהתנהלות מול מספר גורמים נפרדים אשר מאפיינים כל מערכת הפעלה כשלעצמה.

כמו כן, כתוצאה מהנגשת האפליקציה ההיברידית לקהלים רבים, סקרי השוק עבור האפליקציה לא צריכים להתעמק בשאלת קהל היעד לאפליקציה על בסיס מערכות הפעלה, שכן היא נגישה עבור כולם במידה שווה לחלוטין. גם באופן הזה נחסכים למפתחי האפליקציה זמן וכסף יקרים.

 

פיתוח אחיד

יש לציין שההתנהלות הנ"ל מול גורם אחד תורמת לפיתוח אחיד שמסייע להשיק את האפליקציה ללא תלות בגורמים רבים וכתוצאה מכך – ללא עיכובים מיותרים. האחידות מתבטאת לא רק בתוכן המוצר בין מערכות, אלא גם בעת תהליך העבודה עצמו, שכן הוא כולל שלבים רבים שנוח יותר לעבוד עליהם כחלק מפרויקט אחד ולא בנפרד. ללא ספק, מדובר בתהליך יעיל וחסכוני יותר.

 

אם כך, למה לא כל האפליקציות היברידיות?

למרות היתרונות הרבים לאפליקציות היברידיות, חשוב להדגיש שחלק ממערכות ההפעלה שנעשה בהן שימוש היום עדיין נתקלות בקשיים להריץ אפליקציות היברידיות באופן מהיר ו"חלק", מכיוון שהן לא תמיד טבעיות למערכת ההפעלה.

מהסיבה הזו, מפתחים אשר משיקים אפליקציה "כבדה" יחסית אשר מתאפיינת במורכבות והרבה משאבים, יעדיף ברוב המקרים לבחור באפליקציית Native אשר מותאמת למערכת הפעלה ספציפית כזאת או אחרת.

יש לקחת בחשבון שהסיכוי של אפליקציות היברידיות להתקבל לחנויות האפליקציות באופן מיידי הוא מעט נמוך ביחס לאפליקציות Native – כך נראית המגמה לאורך השנים האחרונות. אפליקציות היברידיות אינן בעלות סבירות גבוהה להידחות וודאי שלא באופן אוטומטי, אולם חשוב להיות מודעים לסטטיסטיקה.

 

התאמה למערכת ההפעלה ולצרכי הפרויקט

לסיכום, על מנת לבחור האם להשתמש בפיתוח אפליקציה בשיטה היברידית, יש לבדוק לעומק קודם לכן את צרכי הפרויקט. על אף היתרונות הרבים והבולטים בצורת החיסכון היעיל בזמן וכסף, לא תמיד כדאי להשקיע באפליקציה היברידית. מומלץ להתייעץ – מנהל פיתוח מקצועי ומנוסה וודאי יוכל לסייע ולנתב אתכם לסביבת הפיתוח האידיאלית עבור דרישות הפרויקט.

טבלת

 

באותו נושא
מנעול
מה זה הטמעת מערכות מידע?

בעולם העסקי שבו אנחנו חיים, חברות וארגנים נדרשים להתמודד עם כמויות גדולות של מידע ומשימות. בחברות שבהן יש מספר אגפים, חשוב שהאגפים יהיו מסונכרנים ביניהם

קרא עוד »