חיפוש

חייל משוחרר? בדיקה מהירה באינטרנט תוכיח שמגיעים לך החזרי מס

ישנן עילות רבות הקבועות בחוק המזכות בהחזר מס. הבקשה להחזר מס מוגשת בגין גביית מס ביתר. רשות המסים גובה מס ביתר בסכומי עתק, אשר במקרים רבים נותרים בידי המדינה . זאת היות שאזרחים רבים אינם מודעים לזכויותיהם, או שגם אם הם מודעים לכך, הם נעדרי הכוחות הדרושים לשם התמודדות מול מערכות ביורוקרטיות שכאלה. בפסקאות הקרובות נציג את העילה להחזר מס בגין שחרור משירות צבאי.

 

טיבה של עילת השחרור משירות צבאי

ישנן עילות רבות העשויות לזכות אתכם בהחזר מס. ביניהן ניתן למנות עבודה במהלך חלק מחודשי השנה, עבודה אצל מספר מעסיקים במהלך שנה אחת, שינוי מצב משפחתי, סיום תואר אקדמי, הולדת ילד ועוד. בין העילות הללו קיימת גם אפשרות לבקשת החזר מס בגין שחרור משירות צבאי. עילה זו קיימת במטרה לתמרץ חיילים משוחררים לעבוד אחרי שחרורם מהשירות הצבאי, וכן על מנת להכיר בתמורתם לחברה ולמדינה בישראל. ההטבה הזו ניתנת למי ששירת צבאי מלא או לפחות שנה אחת מתוך השירות אליו נדרש. יש מקום להדגיש כי חיילים שעבדו בעבודה מועדפת אחרי השחרור אינם זכאים להטבה זו.

 

מה ההטבה נותנת?

ההטבה הנידונה מעניקה לזכאים פטור ממס הכנסה. גובה הפטור נקבע בהתאם למשך השירות. כך לדוגמא מי ששירת למעלה מ-23 חודשים יהיה זכאי ל-2 נקודות פטור ממס, בעוד מי ששירת מתחת לכך יהיה זכאי לנקודת פטור אחת. בנוסף, יש מקום להדגיש כי ההטבה ניתנת הן למי ששירתו בשירות צבאי והן למי ששירתו בשירות לאומי. כידוע, במרבית המקרים ההתחשבנות מול רשות המיסים על גביית המס מתבצעת בתום שנת המס. המשמעות היא שחייל משוחרר משירות המזכה בפטור ממס יצטרך לפנות לרשות המיסים בבקשה להחזר במידה שהוא מעוניין בכך. כלומר, הפטור ניתן פרוספקטיבית ולא רטרואקטיבית.

 

איך ניתן לממש את הזכות?

אף על פי שבמרבית המקרים ההתחשבנות היא רטרואקטיבית, בעת כניסה למקום עבודה חדש בעת מילוי טופס 101, ניתן לציין כי הנכם חיילים משוחררים ולצרף תעודת שחרור. בכך תוכלו למעשה לקבל את הפטור ממס באופן פרוספקטיבי. אולם ישנם רבים שאינם מודעים לאפשרות זו ונאלצים לשלם את המסים בעצמם.

 

ביצוע החזר מס

אילו לא ביקשתם את הפטור ממס בתחילה, תיאלצו לבקש זאת בתום השנה. ישנן חברות שמתמחות בביצוע החזרי מס, ובפרט החזרי מס לחיילים משוחררים. חברות אלו למעשה חוסכות מכם את הצורך הכרוך בלמידת הפרוצדורה לביצוע החזר מס, את הצורך להבין מהם תנאי העילה, מהם המסמכים הדרושים לשם ביצוע ההחזר, ומה הסכומים הצפויים להתקבל בהחזר המס. כלומר, כוחן של חברות אלה נעוץ בעיקר ביכולת שלהן לחסוך זמן רב והתעסקות מיותרת ללקוחותיהם. כלומר, אילו אינכם בקיאים ברזי הביורוקרטיה הזו, ואינכם מעוניינים להשקיע זמן בלימודה, נכון יהיה להסתייע בשירותם של חברות המתמחות בכך.

באותו נושא
קידום אורגני
למה אתם צריכים קידום אורגני?

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט חיונית להצלחת כל עסק או מותג. עם אינספור מתחרים שמתחרים על תשומת הלב, זה יכול להיות מאתגר להתבלט

קרא עוד »