חיפוש
חיפוש

היתרונות והחסרונות בבניית אתרים בוורדפס

וורדפס היא המערכת לניהול תכנים בעלת קוד פתוח הפופולרית ביותר בעולם, והיא מבוססת על ״PHP" ו-"MySQL". תחילה, הייתה מוכרת כתוכנה לבלוגים, אך במהלך השנים הרחיבה את קהל היעד שלה והיום היא משמשת לניהול מייל, פורומים, חנויות אונליין ועוד. אז מה הם היתרונות והחסרונות בבניית אתרים בוורדפס?

 

יתרונות

וורדפס היא מערכת נהדרת לניהול תכנים. היתרון הגדול ביותר של וורדפס היא הקלות בה ניתן לנוע בין אתרים ותכנים. קלות זו מאפשרת גם למשתמשים בעלי ידע בסיסי להבין היכן הם נמצאים וכיצד הם מגיעים לכל מקום. כל עוד המשתמש בעל הבנה בסיסית בעולם המחשבים והבנה בסיסית של השפה, וורדפס תעשה את העבודה בשבילו.

 

התוספים

התוספים בוורדפס הם בין היתרונות הגדולים ביותר שלה. ברוב התוכנות המוצעות בשוק כיום התוספים נוטים להיות קשים לקריאה הבנה ויישום. אולם, בוורדפס ניתן לרכוש או להוריד באופן חינמי המון תוספים שיקלו על פיתוח וייעול האתר שלנו.

 

עלות נמוכה

יתרון נוסף של וורדפס היא שהיא חינמית להתקנה בשרת שלכם וישנם מספר רב של תבניות ותוספים חינמיים אותם ניתן להתקין אותם בקליק אחד.

 

עדכונים

וורדפס מתעדכנת בקצב יחסית גבוהה. עדכונים מהירים בדרך כלל מאפשרים ביטחון יותר גבוהה ותאימות טובה יותר למגוון הצרכים המתחדשים כדרך קבע באינטרנט.

 

ידידותית לטלפון

אתרים הבנויים על וורדפס לרוב יכולים לעלות על צג טלפון או טאבלט ללא צורך בתכנון ועיצוב ספיציפי לפלטפורמות אלו. כך, נחסוך כסף וזמן.

 

קהילה

"אדם חכם הוא אדם שלומד מהטעויות של עצמו, אדם גאון הוא אדם שלומד מטעויות של אחרים". כתוצאה ממספר המשתמשים הגדול של וורדפס, קיימת קהילה גדולה של משתמשים בפורומים שונים. לכן, קיימים פתרונות רבים לבעיות שונות שניתקל בהן. כך נוכל לחסוך המון זמן בפתרון בעיות.

 

חסרונות-

עדכונים דחופים

יתרון יכול להיות גם חיסרון כך גם במקרה העדכונים. עדכונים דחופים אמנם מצמצמים את היכולת של גורמים זרים לפגוע באתר שלנו. אולם, אנו נדרשים לעדכן את האתר שלנו בתדירות גבוהה כדי לוודא שהוא עובד בצורה תקינה.

 

עקומת למידה

אמנם, קל להתחיל לעשות שימוש בוורדפס אך ידע מוקדם יעזור מאוד. כדאי ללמוד על פיתוח אתרים ומרקטינג על מנת להוציא את המיטב ממנה. חשוב להדגיש שלא חובה ללמוד אי אילו כישורים אך ידע מוקדם בהחלט יכול להועיל בניווט ובשימוש בוורדפס.

 

תוספים

כדי להתמודד מול תוכנות כמו "ג'ומלה" או "דרופל" נרדשת התקנה של תוספים רבים. אולם, תוספים אלו משפיעים על הקוד של וורדפס ולא בהכרח בצורה טובה. בעיה נוספת היא שכאשר צריך לבחור תוסף לפעולה ספציפית קיימים תוספים רבים שעושים פעולות דומות אך לא כולם טובים וחלקם דורשים התקנה של תוספים נוספים. אלו, יכולים לגרום לתוכנה להפסיק לעבוד או להאט את תהליך העבודה שלנו.

 

לסיכום

בניית אתרים בוורדפרס יכולה להיות יעילה, זולה, שיתופית ובטוחה. אך נדרש מעט ידע מקודם כדי להפיק ממנה את המיטב ויש צורך לעדכן אותה על בסיס קבוע.

באותו נושא
בניית אתר אינטרנט מצליח
5  טיפים לבניית אתר מוצלח

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט מעוצב ופונקציונלי הוא חיוני עבור עסקים ואנשים פרטיים כאחד. אתר אינטרנט מצליח יכול לשפר את נראות המותג, למשוך לקוחות

קרא עוד »