חיפוש
חיפוש

באיי אנד סייל דוט קום – המדריך המלא לרכישת ומכירת אתר אינטרנט

בעת הנוכחית האינטרנט משמש כזירה העיקרית כמעט בכל תחום, לרבות מסחר, שירותים תרבות ועוד.

אי לכך, בעלות על אתר אינטרנט אינה מוצר מותרות אלא כלי שימושי ורב ערך בעולמנו.

אישים ועסקים רבים נעזרים באתרי אינטרנט לצורך תקשורת עם לקוחות, קידום, מסחר מקוון ועוד.

בהתאם לצורך ההולך וגובר באתרי אינטרנט, קיים שוק ענף של מכירת ורכישת אתרי אינטרנט.

בכתבה הבאה נרכז טיפים חשובים כחלק מהמדריך המלא לרכישת ומכירת אתר אינטרנט.

 

הסבר פניך ללקוח

נתחיל בצד של המוכרים. ככל מוצר הקיים בשוק, על מנת למכור אתר אינטרנט יש צורך להשקיע בו ולהפוך אותו אטרקטיבי ללקוח. את האטרקטיביות ניתן לייצר במספר אופנים ודרכים שונות. מומלץ ליצור אתר עם תוכן וייחוד מסוימים שיהפכו אותו למושכים עבור הלקוחות, למשל מאגר מאמרי תוכן איכותיים הנוגעים לאופיו של האתר, או פורטל נח ליצירת קשר עם גולשים ומשתמשים. כל פיצ'ר ייחודי שתורם לאתר ומשדרג את חוויית הגלישה בו ייתרגמו לאחר מכן להגדלת ערך האתר עבור קהל הרוכשים.

בנוסף, מומלץ מאוד להשקיע בעיצוב ובנגישות של האתר. אתר מסורבל עם עיצוב לוקה בחסר עלול להרתיע רוכשים פוטנציאליים. אם אינכם מתמחים בעיצוב ובבנייה נכונה של אתרי אינטרנט מומלץ אף לקחת קורס בניית אתרים בוורדפרס, על מנת להתמקצע בתחום ולהעלות בכמה רמות את האתר המוצע למכירה.

 

לרכוש בכובד ראש

אנשים או עסקים הבאים לרכוש אתר אינטרנט עושים זאת ממגוון שיקולים, ועל כן עליהם לבחון כמה וכמה היבטים לפני חתימת העסקה הווירטואלית. אחד ההיבטים החשובים בהשקעה באתר היא מידת הפופולריות והנגישות שלו לקהל הרחב. מומלץ לקנות אתר אינטרנט עם דומיין (כתובת URL) קליטה ולא מסובכת, על מנת שגולשים רבים יוכלו להגיע לאתר בקלות באמצעות הקלדת שורת כתובת. דומיין של אתר המזוהה עם שם המותג ובעל קצב קליט וקל לאיות הוא דבר רב ערך. לעתים אף עדיף לרכוש אתר במצב לא טוב עם דומיין חזק על פני סיטואציה הפוכה.

עוד היבט לפיו כדאי לשקול את ההשקעה באתר היא הדירוג שלו במנועי החיפוש השונים. על מנת שאתר אינטרנט יהיה בעל ערך לבעליו הוא צריך להיות מדורג גבוה במנועי החיפוש השונים, עם דגש עיקרי על ענקית החיפוש גוגל. המשמעות של דירוג גבוה היא שהאתר אינו נבלע בדפים האחרונים של תוצאות חיפוש שונות, אלא מופיע בראשית הרשימה במספיק מצבים. כלומר, יש צורך שהרבה מילים ותגיות אשר מוקלדים במנועי החיפוש יביאו את האתר הנמכר כתוצאה אפשרית בדף הראשון, כמובן עם עדיפות לחלקו הראשון של הדף.

 

רוכשים ומוכרים לא ממהרים

במידה רבה השקעה באתר אינטרנט שקולה היום להשקעה באתר אמיתי, כלומר נדל"ן. מדובר בנכס אשר צורך השקעה ובתמורה עשוי להביא לתשואות מספקות מאוד. כך או כך, בין אם אתם בצד הקונה או בצד המוכר, מומלץ מאוד לא לבצע עסקה מסוג זה בחופזה אלא לעשות לפניה עבודת מחקר משמעותית, להתייעץ עם גורמים מקצועיים בתחום ולשקלל בזהירות את כל המשתנים הרלוונטיים הנוגעים להשקעה באתר אינטרנט בצורה מוצלחת.

 

דף עסקי

באותו נושא