חיפוש

חברת קידום אתרים

חברת קידום אתרים: למה היא ולא פרילנסר?

עשרות אלפי עסקים חדשים נפתחים מידי שנה בישראל ורובם מתחילים כעסקים קטנים: בסביבה הביתית שלהם, במשרד קטנטן בשכירות או בחללי העבודה המשותפים וקבוצות הנטוורקינג. בתי הקפה התלאביביים מתמלאים כל בוקר מחדש בעובדים מתוקתקים שעושים הכל מהלפטופ או הנייד ונדמה שכיום לא דרוש הרבה כדי להצליח וכל אחד יכול – בייחוד כשמדובר בתחום הדיגיטל.

אלא שעסקים קטנים ושאפתניים, הם בדרך כלל "וואן מאן (או וומן) שואו": אדם אחד מתפעל אותם והוא זה ששולט בכל – שולח לכם מייל, כותב לכם בווצאפ ומתקשר, נותן מענה לכל בקשה או בעיה ואפשר לבנות איתו יחסי אמון שמבוססים על החיבור האנושי, כמו שאנחנו אוהבים. אלא שאותו פרילנסר מנהל מן הסתם גם את השגרה האישית שלו והוא בהחלט יכול להיות חולה, בחו"ל, יושב שבעה או כל דבר שמרחיק אותו לצערכם המשותף מהעבודה השוטפת. בתחומי עבודה כמו עיצוב גרפי, ניהול יומנים למנכ"לים וביקורת משחקי מחשב בדרך כלל לא תצטרכו לתלוש שערות כשיש עיכובים חריגים, אבל כשאתם משתמשים בפרילנסר שהוא מקדם אתרים, אתם בהחלט נמצאים בבעיה.

 

קידום שוטף 24/7

קידום אתרים הוא תחום שמחייב פעולות שוטפות, יומיומיות ועקביות. מספיקות לכם 24-48 שעות של חוסר פעילות כדי לגרום לאתר (או האתרים) שלכם לרוץ אחורה במקום קדימה ולרדת בדירוג. וכך בזמן שהמקדם לא נמצא (מסיבות מוצדקות לחלוטין), אתם עלולים לגלות שהאתר שלכם לא מופיע עוד בתוצאות הראשונות. במקרה הרע יותר, פשלות חמורות של עסקי קידום פרטיים והתחלתיים שזה עתה יצאו מפתיחת התיק במס הכנסה לאוויר העולם ואין להם מי יודע מה ניסיון, עלולים לגרום לכם לגלות שהאתר לפתע "לא מאובטח" (והמשמעות היא מבחינת הגולשים – "אתר לא אמין") והנורא מכל – נזרק לעמוד תוצאות אחרון. ועמודים אחרונים הם סיוט מתמשך שיחייב אתכם להשקיע הרבה זמן בלחבר את הנקודות כדי להבין מה קרה, גם אם אין לכם מושג ב-SEO, להתווכח עם המקדם גם אם ממש לא בא לכם להיות הרעים בסיפור הזה ולהתקשר לבנק להתחנן להגדלת מסגרת אשראי, כי מהכתם השלילי שגוגל מדביקה אף אחד לא יוצא מבלי לשלם עוד הרבה מאוד כסף על קידום אתרים ראוי וטוב שיתקן את הנזק.

אז נכון, חברת קידום אתרים לא יושבת בבית ויש לה הוצאות משרד, תשלומי משכורת לעובדים ועוד כל מיני דברים שמייקרים את העלות. אבל בכל מה שקשור לאפשרויות שהיא מספקת בתחום, היא יכולה לעשות הרבה יותר ובראש ובראשונה להגדיל את כמות הקישורים החיצוניים. האתר שלכם אמנם מורכב מקישורים פנימיים שמפנים בין דף הבית לעמודי הקטגוריות או החנות, אבל הוא חייב לקבל עוד "לגיטימציה" לקיום שלו מאתרים אחרים. לכן גוגל מחפש כל עמוד, פורום, אתר ודף שבהם אוזכר שם בית העסק או מילת חיפוש רלוונטית ממנו בצירוף קישור לאתר שלכם. בתמורה, באתר שלכם יופיעו קישורים לאותם המקומות. בהחלט כל פרילאנס יכול לבצע החלפת קישורים עם אתרים אחרים, אבל במצב כזה הוא תלוי בשיתוף פעולה ולא כל אתר אחר מעוניין להוסיף קישורים ממישהו בלתי מוכר, מאשר חברה מסודרת עם שם מסחרי, לוגו וזהות עסקית מאחוריה.

 

המשאבים שכל חברת קידום אתרים מספקת

חברת קידום אתרים בגוגל תהיה מסוגלת לספק עוד מגוון שירותים נוספים ומשלימים לצורך שלכם באתר. אמנם תוכלו למצוא לא מעט חברות שמתעסקות בקידום בלבד, אבל גם הן נמצאות בשיתוף פעולה עם בונה אתרים, מתכנתים, מעצבים גרפיים, כותבי תוכן, אנשי קריאייטיב, חברות אחסון שרתים ועוד הרבה מאוד דברים שצריכים להתבצע מסביב. פרילנסר שכבודו במקומו מונח, יכול להיות תותח קידום אמיתי, אבל את יתר הדברים שאתם זקוקים להם הוא לא יכול באמת לבצע, מה שמצריך מכם בכל זאת פנייה לעוד מספר גדול מאוד של נותני שירותים בדיגיטל, לחפש, לבחון, לבצע סקר שוק לגבי מחירים ולהתנהל מול הנבחרים שלכם בשוטף.

גם אתרי אינדקס גדולים, חנויות ופורטלים נמצאים בבעיה מבחינתו של הפרילנסר. חשבו כמה עבודה מוטלת על כתפיו של המקדם של אתר כמו "יד 2" למשל – מאות תכנים לעשות להם אופטימיזציה, דפי נחיתה, קידום אורגני של ביטויים ומילות מפתח, קידום ממומן, מעקבים, בדיקות, מחקר מילים… הפרילנסר הוא אדם אחד שלא יכול להתמודד מבחינת המשאבים שיש לו עם כמות העבודה שנחוצה לכם. במצב כזה, חברת הקידום מפצלת את העבודה בין אנשיה כך שכל אחד מהמקדמים שלה אחראי על חלק מסוים וכך החברה דואגת שהקידום יהיה איכותי, נקי וחלק ושהאתר תמיד יישאר עם הפנים קדימה.

 

אז מה בכל זאת החסרונות ואיך ניתן להתמודד איתם?

בדרך כלל החיסרון המרכזי הוא המחיר ומי שנושא בעלויות החברה הוא הלקוח. בנוסף, הרבה עסקים קטנים שהשתמשו בחברות קידום מסוימות התאכזבו בסופו של דבר לגלות שאין פרסונה אחת וקבועה שאיתה הם נמצאים בקשר לכל דבר שהם צריכים, מה שעלול לייצר אי הבנות או טעויות בהעברת המסרים. לכן כשמתלבטים בין חברת קידום אתרים בגוגל למקדם בודד, צריך לבדוק מי "איש הקשר" שדרכו אתם מתנהלים והוא זה שמפקח על העבודה. אם חברת הקידום מסודרת, היא תדאג לזה גם מבלי שתבקשו ותעניק לכם שירות הוגן, מקצועי ואחראי שמספק תוצאות מעולות ושורה ארוכה של לקוחות מרוצים וממליצים.

אנחנו ממליצים בנוסף לבדוק גם את התוצאות שהחברה מספקת. בדקו אילו ביטויים הם קידמו ללקוחות אחרים שכעת נמצאים בעמוד הראשון, כמה לקוחות יש להם ומי הם הממליצים. פנו לממליצים הללו, בדקו עד כמה הם מרוצים מהשירות, תוך כמה זמן הם מקבלים מענה וכיצד זה תרם לעסק שלהם. חברה לקידום אתרים ו-SEO שהיא שקופה ואמינה לקהל הלקוחות שלה, תתגאה בנתונים הללו ותבקש מלקוחותיה לספר עליהם לאחרים, בלי להתחמק מתשובות לשאלות קשות.

 

לכו בעקבות ההיגיון

אין ספק שכל מה שקורה בדיגיטל הוא מורכב וצפוף. עד לפני עשור פעלו בישראל רק כ-30 חברות בלבד שהיו מוגדרות כחברות לקידום אתרים ולצידן קרוב לכמה מאות פרילנסרים שעושים זאת במשרה מלאה או חלקית. התחום עוד צפוי להתרחב ולהתפתח בשנים הקרובות ולהסתעף לעוד הרבה מאוד כיוונים, בייחוד בעקבות שינויים אפשריים בדרישות של גוגל ומגמות שמתרחשות בכל הרשתות החברתיות ולכן חשוב מאוד שהחברה תהיה עדכנית בפעולות שהיא מיישמת עבור האתר שלכם, חדשנית ורעננה, שלא מפסיקה לפעול. העדיפו תמיד מקדם פרילנסר מעולה על פני חברת קידום גרועה, אך זכרו שאין צורך להפוך לתחקירנים כדי לעקוב אחרי הפעילות של כל אחד, בייחוד כשהפנים של כל מומחה קידום מוצגות ברשת בחינם, בצורה נגישה וכל כך ברורה.

רוצים לקדם את האתר שלכם ולספק לו את התוצאות הטובות ביותר? אנחנו חברת BLOB– צוות מוחות קריאייטיבי, מנוסה ואנרגטי שמורכב ממחלקת בניית אתרים מוכשרת, מקדמי SEO אלופים ועוד הרבה מאוד תחומי פעילות עם הצלחות מוכחות שאפשר לנצל כדי להביא את האתר שלכם לגדולות וכמובן לטראפיק איכותי שיניב לכם רווחים.

באותו נושא
שיווק דיגיטלי
איך בונים מעטפת שיווק דיגיטלית?

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים צריכים לרתום את הכוח של פלטפורמות מקוונות כדי להגיע לקהל היעד שלהם בצורה יעילה. מעטפת שיווק דיגיטלית מובנית ואסטרטגית היא

קרא עוד »
נתונים
הכל על קידום אתרים

לפני זמן לא רב, כשרציתם לקדם את העסק שלכם פרסמתם מודעה בעיתון, חילקתם פליירים או נעזרתם בהמלצות של לקוחות מרוצים שהעבירו את שמכם מפה לאוזן

קרא עוד »
מכשיר דיגיטלי
מה הוא שיווק B2B מתי נשתמש בו?

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הפניות בנושא שיווק B2B שמגיעות אל המערכת שלנו. שכן, רבים יודעים כי מדובר בשיווק שנחשב לקשה יותר מאחרים,

קרא עוד »