חיפוש

חמש סיבות שיגרמו לכם לרוץ להקים חנות אונליין

כשמשבר הקורונה פרץ אי שם בסין, קשה היה לדמיין איך הוא ישפיע על העולם, ועל החיים של כל אחד מאיתנו. היום, אחרי יותר משנתיים, כבר ברור שהעולם לא יחזור להיות מה שהיה. תחום הקניות המקוונות המכונה E-COMMERCE היה מפותח גם לפני הקורונה, אבל הקורונה הביאה להאצה משמעותית בגידול שלו. סקר שבוצע בישראל בשנת 2021 וכלל 480 נבדקים בחן את השפעת הקורונה על הרגלי הצריכה הישראליים. מהסקר עולה כי כמעט 70% מהישראלים קונים אונליין, ו-47% מהנבדקים נפתחו לשיטת קנייה שלא הכירו קודם, כמו אפליקציה או קנייה בחנות אינטרנטית. חברת אמזון, אחת החברות הגדולות בעולם למסחר אלקטרוני, דיווחה על 30% גידול בהיקף הרכישות המקוונות לעומת השנה הקודמת, ונתונים שפורסמו על ידי שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) מדברים על עלייה של 14% בהיקף הרכישות באתרים ישראליים בחודש מאי לעומת מאי בשנה הקודמת. בקיצור, אין ספק שמדובר בטרנד שהולך ומתעצם כל הזמן.

רצינו להבין את התופעה לעומקה, ובעיקר, לבדוק למה כדאי להיכנס לתחום ולהקים חנות אונליין. לשם כך, פנינו לחברת Original Concepts המובילה בהקמת אתרי סחר (onlinestore.co.il), שיעזרו לנו לזהות את היתרונות הבולטים ביותר של החנויות האינטרנטיות. לפניכם הסיבות המנצחות שישכנעו אתכם לעזוב הכול ולהקים חנות משלכם:

 

סיבה מספר 1: קלות הקמה ותפעול

כשרוצים לפתוח חנות פיזית מדובר בתהליך ארוך, יקר, וכזה שדורש השקעה רבה: בחירת המיקום, חתימה על חוזה שכירות או קנייה, שיפוץ ועיצוב החלל, קניית ציוד כמו בובות ראווה, מדפים, קופות ועוד, ובחנויות מגודל מסוים יש גם צורך בהשגת אישורים ורישיון עסק, ועמידה בכל התקנים. לעומת זאת, הקמת חנות מקוונת דורשת השקעה מינימלית. מלבד בניית האתר לא תצטרכו כמעט דבר. לא תצרכו להכשיר צוות, לסדר מדפים או כל דבר אחר – החנות המקוונת תעשה הכול בשבילכם. העבודה שלכם תתרכז בקבלת ההזמנות ושליחת המוצרים. פשוט וקל.

 

סיבה מספר 2: היקף הפעילות

שעות הפעילות של חנות פיזית מוגבלות לשעות הערות והפעילות המסחרית המקובלת. בגלל שאתם צריכים צוות שיגיע פיזית לחנות, תהיו מוגבלים לשעות העבודה המקובלות, כאשר הפתיחה תהיה בסביבות תשע או עשר בבוקר והסגירה תהיה בשעות הערב, בין שמונה לאחת-עשרה (בהתאם למיקום החנות). בשישי אחרי הצהריים ובשבתות וחגים תצטרכו בדרך כלל לסגור את החנות, ולפתוח שוב במוצאי שבת או בצאת החג. לעומת זאת, חנות מקוונת אינה נתונה למגבלות הזמן. היא פתוחה 24/7, בשבתות וחגים, בלי להתעייף וללא הפסקות. גם מבחינה גיאוגרפית אין כל מגבלה. הלקוחות יכולים להזמין מוצרים גם אם הם גרים בעיר אחרת ואפילו מעבר לים. באופן זה, מעגל הלקוחות והיקף הפעילות הפוטנציאלית גדולים באופן משמעותי ממה שחנות פיזית יכולה לספק.

 

סיבה מספר 3: גמישות וביצוע שינויים

במקרים רבים, אחרי תקופת מסוימת של פעילות, ישנו צורך בביצוע שינויים בחנות. למשל אם לאחר תקופה של פעילות הבנתם טוב יותר את צרכי השוק והחלטתם להחליף קו מוצרים, לשנות קונספט עיצובי או כל שינוי אחר. בחנות פיזית שינוי כזה יהיה כרוך בהשקעה מרובה של מידוף מחדש, ארגון ואולי אפילו שיפוץ. בחנות מקוונת לעומת זאת, אתם יכולים להחליף את התכנים בקלות. אתם רק מחליטים, מנסחים מחדש, מעלים תמונות של מוצרים או מארגנים את המידע הקיים בסדר אחר – והשינוי קורה כהרף עין. תוכלו לשנות ככל שתרצו, ואפילו כחלק משגרה העבודה שלכם, ובהשקעה מינימלית.

 

סיבה מספר 4: שיווק ממוקד ויעיל

כשמפרסמים או משווקים חנות פיזית, הפרסום צריך להיות רחב – כדי להגיע לכל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. שלטי חוצות, כתבות יח"צ ושיווק אינטרנטי – שיגיעו להמון אנשים שהמוצרים שלכם בכלל לא מתאימים להם. בשיווק של חנות מקוונת, לעומת זאת, אתם יודעים בדיוק מי הלקוחות שלכם ויש לכם את פרטי הקשר שלהם מרגע שביצעו רכישה. אתם יכולים לטרגט את הלקוחות שכבר קנו מכם, ולכוון את השיווק גם ללקוחות שדומים להם. כלי השיווק של חברת מטא למשל (שאליה שייכים בין היתר פייסבוק, אינסטאגרם ווואטסאפ) יודעים לעשות את זה ביעילות, בקלות ובעלויות נמוכות.

 

סיבה מספר 5: המחיר

כל הסיבות הקודמות למעשה תומכות באופן ישיר גם בסיבה הזאת: המחיר. ההקמה הפשוטה והקלה, היעדר צורך בעובדים, תחזוקה, ביצוע שינויים ואפילו הפרסום והשיווק – בכל אלה לחנות מקוונת יש שורת הוצאות נמוכה באופן משמעותי מאשר חנות פיזית. למעשה, אתם יכולים להציג מדפים עמוסים במאות מוצרים שמתעדכנים על בסיס קבוע, מושכים את העין ומשווקים בכל הרשתות החברתיות, ועדיין להתבסס על עובד אחד (אתם). בהתאם לכך, הסיכון להפסדים הוא יחסית נמוך ופוטנציאל הרווח גבוה.

מקווים שעכשיו יותר ברור מדוע כדאי להתחיל עם חנות אונליין והטיעונים שהבאנו במאמר הצליחו לשכנע אתכם שזו הדרך הנכונה.

עכשיו כשניגשים לבניית אתר מכירות, יש לבחון מגוון שיקולים החל בבחירת הפלטפורמה, העיצוב הגרפי ועוד. מוזמנים לקרוא עוד בבלוג שלנו מאמרים נוספים. המון המון בהצלחה!

קניית מוצר

 

באותו נושא
מנעול
מה זה הטמעת מערכות מידע?

בעולם העסקי שבו אנחנו חיים, חברות וארגנים נדרשים להתמודד עם כמויות גדולות של מידע ומשימות. בחברות שבהן יש מספר אגפים, חשוב שהאגפים יהיו מסונכרנים ביניהם

קרא עוד »