חיפוש

טיפים לדייטולוג המתחיל

לפעמים מרוב לחץ או סתם בגלל שאין לנו משהו חכם לומר, אנחנו שוכחים שהגענו לדייט כדי… ליהנות! כן כן, דייט זה לא ראיון עבודה בנאסא ואין סיבה להילחץ ממנו שלא לצורך. נכון, יש כל מיני מדריכים ופסיכולוגים בגרוש שזורקים עלינו עצות ורעיונות, אבל בסוף אנחנו פה כדי ליהנות ולהכיר, לזרום ואולי אפילו להמשיך ולהיפגש אם הכל יעבוד כמו שצריך. אז למה נדמה שלפעמים אנחנו חסרי אונים עד כדי שלא נותנים צ'אנס אמיתי להיכרות הזו? זו לא אשמתנו כנראה, כי אין מי שלא רוצה להצליח ולהרגיש טוב, אבל על כל מקרה שלא יהיה, הנה כמה טיפים לדייט ראשון שכדאי להכיר.

 

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

מיקום הדייט נראה כמו פרט שולי אבל האמת היא שזה נתון חשוב מאוד, שיכול לקבוע במידה רבה את אפי הפגישה ומהותה. אם אתם קלולס בכל מה שקשור בלוקיישנים, לכו על בטוח – בחרו מקום שתרגישו בו בנוח לבטא את עצמכם, וזה יכול להיות בר, מסעדה, פארק או חוף הים. העיקר שתוכלו להיות מי שאתם בלי אילוצים ולהתעסק בפגישה עצמה ולא בכל מה שמסביבה.

לא צריך להפציץ במחוות רומנטיות סטייל הוליווד, אתם רק בדייט ראשון. ארוחת ערב, סרט, דרינק בבר השכונתי או טיול בפארק הן אופציות מקובלות ופופולריות, אבל גם סתם לשוטט במקום שקט ולדבר או למצוא ספסל פנוי ולקשקש על החיים. זכרו, מדבור בפגישה שמהותה היא היכרות. גם אם שניכם אוהבים מסיבות גדולות או הופעות ענק בפארק, עוד יהיה לכם זמן לעשות את זה יחד.

 

על מה לעזאזל מדברים?

לפתח שיחה עם אדם שאינכם מכירים יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד אם אתם טיפוסים לא מוחצנים ונפתחים באיטיות. כולנו רוצים ליצור רושם טוב, להצחיק ולהיות מעניינים, אבל לשם כך צריך לפתוח את הפה.

התחילו מפרטים "יבשים" – שאלות כמו "איפה למדת" או "מה עשית בצבא". אנשים אוהבים שמתעניינים בהם, ומכאן תוכלו לקחת את זה לסיפור אישי קצר עליכם שיקפוץ לכם לזיכרון או למשהו מצחיק שיש לכם לומר על השירות הצבאי שלכם. אל תיפלו למקום הטכני של שאלות-תשובות בצורה יבשה, כי זה פשוט לא יהיה נעים לאף אחד מהצדדים.

חשוב גם לשמור על הדדיות בשיחה, כלומר לא לדבר בלי סוף מבלי לחכות לתגובה ולא רק להקשיב בלי להוציא מילה. כך השיחה תזרום יותר טוב, יתפתח דיאלוג שבו אחד מגיב לדברי השני ובאופן כללי סביר שכך יקפצו לכם לראש יותר נושאים לשיחה בהתאם לאיך שהדייט יתפתח. וגם אם נתקעתם – קורה. לא ביג דיל. חשוב יותר להיות אמיתיים ולא לנסות לזייף עניין או סקרנות. זה יתגלה במהרה ולא רק שתאבדו נקודות רבות אצל הדייט שלכם, זה פשוט יעכיר את האווירה ויהפוך את הדייט כולו למביך.

 

שפת גוף

מרבית התקשורת הבינאישית לא מתבצעת בכלל במילים אלא דרך שפת הגוף שלנו, שהמוח קולט בלי שאתם תמיד מודעים לכך אפילו. ההבעות והתנועות שלכם במהלך הפגישה אומרים הרבה יותר מהמילים, ולכן כדאי לשים לב במיוחד אליהן, כי הם אלה שמשדרים לצד השני את הכוונות שלכם. כשמדברים על שפת גוף בדייט, שימו לב בעיקר למספר דברים:

ישיבה "פתוחה" – עדיפה על ישיבה סגורה. כלומר פחות לשלב ידיים, יותר לפתוח אותן, להטות את גופכם לכיוון הפרטנר, להביט לו בעיניים, לסובב את הראש לכיוונו וכמובן להקשיב. צורת פניה כזו תשדר שאתם לגמרי בעניין של להקשיב לפרטנר ומביעים עניין במה שיש לו או לה לומר. אם אתם מקבלים את אותם סימנים גם ממנו כנראה שזה הדדי.

הקרבה הפיזית חשובה גם היא, והיא שלב ראשון לפני שאתם יוצרים מגע. כמובן שיש לכבד את המרחב האישי ולא לחדור אליו אם אתם לא חושבים שיש רצון לכך, אבל ככלל מומלץ לא לשבת רחוקים מידי זה מזו – נגיד אחד ליד השני ולא אחד מול השני – כדי לתת לאפשרות הזו להתפתח. נסו להבין את הסיטואציה דרך שפת הגוף של הפרטנר – האם היא פתוחה? האם אתם יוצרים עניין ומשיכה? האם המבטים מצטלבים?

אם אתם לא מבינים בין השורות את המסר, עדיף להמתין חתירה מוקדמת מידי עלולה ליצור סיטואציות מביכות ולא נעימות לשני הצדדים, ומוטב להישאר בספק מאשר לעשות משהו שלא יהיה מקובל על הצד השני. וגם אם ניסיתם ונתקלתם בסירוב, כבדו כמובן את רצון הצד השני ואל תיפול רוחכם. תמיד אפשר לצאת מחר לדייט נוסף ולנסות שוב.

 

הרמת כוסית

באותו נושא
מנעול
מה זה הטמעת מערכות מידע?

בעולם העסקי שבו אנחנו חיים, חברות וארגנים נדרשים להתמודד עם כמויות גדולות של מידע ומשימות. בחברות שבהן יש מספר אגפים, חשוב שהאגפים יהיו מסונכרנים ביניהם

קרא עוד »