חיפוש

כמה יעלה לי תיקון מסך?

מסך המחשב שלנו מהווה את אחד הרכיבים החשובים בעבודה באמצעות מחשב. למעשה, מדובר בשער שלנו לחוויית המשתמש ולשימוש בכל היישומים שהמחשב מציע. בשנים האחרונות השימוש במסך הפך לשימוש עיקרי, בשל צפייה מרובה בסרטים ובסדרות על גבי מסך המחשב. כמו כן, השימוש במסך גבר בשל משחקים רבים בעלי איכות גרפית גבוהה מהם אנו נהנים. מה עושים כשהמסך מתקלקל וכבר לא פועל בדרך אליה התרגלנו?

 

תיקון מסך? תלוי בסוג המחשב

תקלות מסך הן תקלות משמעותיות בכל מקרה. יחד עם זאת, יש הבדל גדול אם מדובר במסך של מחשב נייח או מחשב נייד. ישנה גם אפשרות של מחשב נייד המחובר למסך. במחשב נייד לא ניתן כמעט לעשות שימוש אם ישנה תקלת מסך, שכן המסך הוא חלק בלתי נפקד מהמחשב.

גם במחשב נייד לעיתים לא תוכלו לעשות שימוש אם המסך לא תקין, אך כאן יש מקום גם ליצירתיות. אין זה משנה אם זה נייד או נייח תיקון מסך עם קומפיוטק יעשה עבורכם את העבודה.

 

תיקון מסך? תלוי בסוג המסך

ככל שמדובר במסך מודרני יחסית, המסך הוא מטכנולוגיית LCD. במקרים אלה, יש לאבחן האם התקלה היא בתאורה האחורית או הקדמית של המסך ובהתאם לכך יימצא פתרון התקלה. לעיתים, התקלה תהא קשורה לאיכות הכבלים אליהם מחובר המסך, ואז הפתרון לבעיה קשור לנושאים חיצוניים למסך.

 

האם כדאי לי להחליף כרטיס מסך?

לרוב, יישומים כבדי משקל מבחינה גרפית לא יפעלו או שיפעלו באיכות נמוכה יותר אם כרטיס המסך לא מתאים. אם ברצונכם לעשות שימוש ביישומים המצריכים כרטיס מסך משופר, בהחלט מומלץ לכם לשדרג את כרטיס המסך. למשחקי מחשב חדשים מומלץ מאוד לעשות שימוש בכרטיס מסך מתקדם.

 

האם כדאי לי לקנות מסך חדש?

קו התפר בין רכישת מסך חדש לתיקון מסך הצטמצם מאוד בשנים האחרונות. כדאי להשוות מחירי מסכים לעלות התיקון המוצע ולבדוק כדאיות. מסך שכבר תוקן עשוי להיות לא כלכלי אם יתוקן פעם נוספת, ובמקרה זה מוטב לרכוש מסך חדש. כמו כן, קיימת התקדמות טכנולוגית מתמדת באיכות המסכים החדשים, ולא תמיד תיקון מסך ייתן את המענה הנדרש לשימושים המצופים ממנו.

 

סיכום

אם מדובר בתקלה פשוטה הניתנת לתיקון במחיר נמוך יחסית, כלומר מאות בודדות של שקלים, כדאי לתקן את המסך ולהמשיך לעבוד איתו כשם שהייתם רגילים. במידה ושדרגתם את מערכת המחשוב שלכם והמסך החדש לא מתאים, אתם עשויים לחוות ירידה בביצועים וכדאי לרכוש מסך מתאים.

נכון להגדיר היטב את מרבית השימוש שלכם במחשב ואת הציפיות שלכם מבחינת הגרפיקה המגיעה עם המסך וכרטיס המסך. אם ישנה התאמה ביניהם, אתם מחזיקים את המסך המתאים. אם לא – כדאי לשקול את שדרוג מסך המחשב, כרטיס המסך או שניהם יחד.

כמה יעלה לי תיקון מסך?

באותו נושא
רשת
איך מתגוננים מפני תקיפת סייבר

העידן הדיגיטלי הפך את התקשורת והפעילות של עסקים רבים ליעילה ומהירה הרבה יותר מאשר בעבר. עם זאת, השימוש באמצעים דיגיטליים שונים חושף גם את העסקים

קרא עוד »