חיפוש

מה הוא שיווק B2B מתי נשתמש בו?

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הפניות בנושא שיווק B2B שמגיעות אל המערכת שלנו. שכן, רבים יודעים כי מדובר בשיווק שנחשב לקשה יותר מאחרים, אבל לא כולם יודעים מה עומד מאחוריו ומתי בכלל משתמשים בו. כדי לעשות סדר לכל דורש, יצאנו לבדוק מהו שיווק B2B ומתי נשתמש בו?  הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים שרציתם לדעת עד כה ולא ידעתם את מי לשאול.

 

תכירו תחילה את הגורמים שליוו אותנו בכתיבת המדריך

אם קראתם את המדריכים הקודמים שלנו בעבר, סביר להניח שאתם יודעים כי אנו פונים אל הספרות המקצועית כדי לקבל מידע בנוגע לנושאים שלא ידועים לנו באופן מוחלט. הפעם, לא יכולנו לפנות אל מקורות אלו, פשוט בגלל שאי אפשר למצוא שם מידע מעמיק מספיק על שיווק B2B . לכן, החלטנו לכתוב פוסט בקבוצה של בעלי עסקים ולברר מי מהם ביצע הליך שיווקי באמצעות שיטה זו ומה יש לו לומר בנושא. לשמחתנו, קיבלנו מעל ל – 30 פניות שסייעו לנו להבין את העניין באופן מעמיק. זו ההזדמנות להודות לכל מי שלקחו חלק בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות חיונית בנושא.

 

אז מה זה שיווק B2B?

עכשיו, כשיש לכם את המידע הכללי אודות המדריך הנוכחי, אפשר לומר סוף סוף מה זה בכלל b2b שיווק שהוא קיצור בעצם של המילים Business to Business marketing. מדובר בעצם בתהליך שיווקי שקהל היעד שלו למוצרים או לשירותים הם אך ורק בעלי עסקים או חברות. זאת בניגוד להליכים שיווקיים אחרים שפונים אל קהל יעד נרחב שכולל אנשים פרטיים, בעלי עסקים ועוד. הליך שיווק זה משווק את השירותים באופן ישיר אל צרכנים פרטיים שהם בעצם קהל היעד.

 

3 המאפיינים המרכזיים בהליך שיווק B2B

ישנם 3 מאפיינים שחשוב להכיר על הליך השיווק B2B רגע לפני שנסביר בכלל מתי צריך להשתמש בו. מדובר ב – 3 המאפיינים הבאים:

  1. תהליך מכירה שידוע כמורכב יחסית וארוך. שכן, ההחלטה על סגירה של עסקה מתקבלת לא פעם על ידי כמה בעלי תפקידים שונים שנמצאים בארגון. הדבר מוביל לא פעם להליך מכירה ארוך מאוד שעשוי להימשך חודשים ולעתים אף שנים
  2. תועלת עסקית ברורה כדי שניתן יהיה להראות זאת לצד השני
  3. מוצרים ושירותים שנחשבים לייחודיים ביותר

 

מתי משתמשים בשיווק B2?B

הצורך בשיווק מסוג זה עולה במצבים שבהם עסק אחד רוצה למכור את השירותים שלו או המוצרים אל חברה או עסק אחר. במצב שכזה יש להשתמש בשיווק ייחודי שכזה ולא בהליך שיווקי סטנדרטי.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת באופן מעמיק מהו שיווק B2B

ומתי אתם צפויים להשתמש בו. נאחל לכם כעת הצלחה בהמשך הדרך ושתמצאו את הקונים שלכם במהרה.

מחשב נייד

 

באותו נושא
שיווק דיגיטלי
איך בונים מעטפת שיווק דיגיטלית?

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים צריכים לרתום את הכוח של פלטפורמות מקוונות כדי להגיע לקהל היעד שלהם בצורה יעילה. מעטפת שיווק דיגיטלית מובנית ואסטרטגית היא

קרא עוד »