מכירים את זה שאתם פותחים בבוקר את הפייסבוק (חלקכם עוד לפני הקפה) ו…בום! כל הפיד השתנה! לא, זאת לא בעיה בהגדרות וגם לא השתלטות עוינת, אלא שוב שינוי שפייסבוק החליטו על דעת עצמם ליישם. הם לא מעדכנים או נותנים התראה ולכן כולנו מחויבים "לחשב מסלול מחדש" ולהסתגל לשינויים בזמן מאוד קצר.
גוגל עושה פחות או יותר את אותו הדבר, אלא שהשינויים שהיא מבצעת נשארים מאחורי הקלעים ורק מומחה קידום אתרים או אנשים עם גישה מאוד טכנולוגית מסוגלים להבחין בהם חיצונית. זה נשמע מפתיע, אבל כשגוגל עושים שינוי מסוים זה לא כדי להקשות ולסבך את חייהם של מאות אלפי מקדמי האתרים והאתרים שבניהולם, אלא מפני שהם קשובים מאוד לכם – הגולשים. מגמות הגלישה, תחומי העניין, אורך החיים, הפיתוחים הטכנולוגיים והדרך לחפש דברים משתנים בקצב מסחרר וגוגל נדרשים לספק את הסחורה כדי להמשיך ולהיות מנוע החיפושים מספר אחת. אז הם מכתיבים דרישות, משפרים, משנים, מזיזים והופכים, מה שמצריך מהמקדם להיות עם כל עשר האצבעות על הדופק ולגרום לעבודת הקידום על האתרים בניצוחולהמשיך להיות יעילה ורלוונטית.
רוצים להניע את הקידום ומהר? אלה הטיפים ששווה ליישם:
יש לא מעט דרכים לקדם אתר ובעוד שחלק מהטכניקות מצריכות הרבה מאוד זמן כדי לבסס מהן תוצאות, חלקן יכולות מהירות הרבה יותר. הנה מספר טיפים מעולים שלא צריך להיות מומחה לקידום אתרים כדי לבצע אותם:
- שני המשפיענים הכי חשובים באתר הם התוכן ופרופיל הקישורים. גוגל מתייחס לשניים הללו באופן מיוחד, כי מהם הוא שואב הרבה מאוד אינפורמציה וזהות, שעוזרים לו "לחשוב אנושית". התוכן הוא כל המלל, הטקסטים, התמונות והכתבות שיש לכם באתר. הרובוטים של גוגל סורקים אותם ושולפים כל נתון שיעזור להחליט במה האתר עוסק ומה הגולשים צריכים להקליד כדי למצוא אותו. כאן נכנסות לפעולה מילות המפתח שתצטרכו לשלב בטקסטים בצורה מושכלת כדי שגוגל יזהה אותן ויציג את האתר בהתאם. בנוסף לזה, גוגל מבינים שחוסר האנושיות של רובוטי הסריקה מקשים עליהם להבין לאיזה תחום או נושא שייכים עמודי האתר שלכם כשהםנסרקים בנפרד. איך הוא מבין לאיזה תחום דף ה"אודות" שלכם מתייחס? ומה הוא יעשה עם עמוד "כאבי ראש"? האם מדובר ברופא? מדקר סיני? אולי בכלל משכך כאבים? כדי לעזור לו לראות את התמונה הכללית, אתם זקוקים לקישורים פנימיים: מילים ספציפיות שיעבירו את הגולש מעמוד לעמוד על ידי הוספת לינק. כך עמוד "כאבי ראש" שמקושר לעמוד של "ד"ר ראש – רופא משפחה פרטי" ייתן תמיכה לכל הנושא הכללי. עכשיו גוגל מבינים למה התכוון המשורר.
סוג נוסף של קישורים שלא פחות חשוב לכם הוא קישורים חיצוניים – אלה שנותנים לכם "כוח" מבחוץ, מאתרים אחרים, פורומים, ספקי תוכן מרכזיים ועוד. גוגל זקוק להם כדי להבין עד כמה האתר שלכם רלוונטי, בזמן שמישהו מדבר על התחום. קישור שיפנה לאתר שלכם יגרום לו להבין שאתם מספקים ערך מאוד איכותי לגולשים ולכן ישמח להטיס אתכם קדימה.
- כפי שכבר הזכרנו, גוגל מתעדכנים ולא רק "עובדים". בימים אלה הם מפתחים מגמות חיפוש חדשות כמו למשל השליטה הקולית שבטח כבר שמתם לב אליה בתוך שורת החיפוש. לחיצה עליו מביאה את האפשרות לומר מה אתם רוצים במקום לכתוב את זה. ולהגיד מילים זה שונה מאוד מלכתוב אותם. לכן בצעו מחקר מילות מפתח שיש בו גם סוגים של שאלות וביטויים שנאמרים "בקול" והוסיפו אותם לתכני האתר. כמו למשל "כפכף מידה 37", או "מה התחזית היום" שסביר להניח שאם היו נכתבים, היו מסוגננים בצורה אחרת לגמרי.
- מגמה נוספת שאסור לכם לפספס היא הרחבת הגלישה מהנייד. סמארטפונים חדשים יוצאים מידי בוקר לשוק ואתם חייבים לוודא כל הזמן שהאתר שלכם נראה מעולה ממכשירים שונים. אפשר לבקש מחברים לגלוש ולתת לכם ריג'קטים ואפשר גם להשתמש בכלי Fetch and Render שלGoogle Search Console. אין לכם עדיין אתר שמותאם למובייל? השתמשו בשירות AMP מבית גוגל שיחשוף איך האתר נראה בנייד ופנו אלינו כדי שנהפוך אותו לנגיש ויפהפה מכל מכשיר סלולרי!
- הכנסת העסק לאינדקסים רלוונטיים. איך אתם אוהבים להוסיף את האתר שלכם לווייז, לדפי זהב, לבזק 144, לאיזי, לזאפ, לשופיפיי, למרמלדה מרקט, לוואלה שופס, לעליאקספרס, לאיביי… זכרו שלא הכמות אלא האיכות היא זו שקובעת. תתמקדו רק באינדקסים המתאימים שרלוונטיים לתחום שלכם וכך תגדילו את מידת הרלוונטיות של הקישורים לאתר.
- קישורים טבעיים באתר. לא מעט אתרים מכילים רשימה של המון מילות מפתח בתחתית העמודים באתר והן מקושרות לעמודים המתאימים בתוכו. אלא שכדאי לדעת שה Footer (חלק תחתון) וה- Header (חלק עליון) כבר לא ממש יעילים כפי שפעם היו והיום גוגל מעדיף את הקישורים כחלק טבעי מהטקסט. רק אל תגזימו עם הקישורים הפעם, הם מקשים על מנועי החיפוש לסרוק במהירות.
- מהירות הטעינה. האתר נראה מושלם, הכל נעשה בו "לפי הספר" ואתם שולטים בכל אספקט בקידום. רק מה? המהירות טעינה אסון. האתר כבד, איטי, נטען בנחת רוח מורטת עצבים וכמובן שמבריח ממנו את כל הגולשים. כמה פעמים ניסיתם לגלוש לאתר שלוקח נצח עד שהוא נטען ופשוט וויתרתם? נצח מבחינה טכנולוגית הוא במובנים של שניות וכל מה שעובר טעינה של 2-3 שניות בלבד יגרום לגוגל להרחיק אתכם מהתוצאות הראשונות. טפלו בזה.
- תוכן משוכפל מסכן אתכם בצורה מאוד גבוהה! אם גוגל מזהה שני תכנים משוכפלים בתוך האתר או חס וחלילה בשני דומיינים שונים, הוא יטיס את האחרון שנוצר לדף אחרון במקרה הטוב ויעלים אותו לחלוטין במקרה הרע. רוצים לקחת השראה מאחרים שכבר כתבו תוכן דומה? לשאוב רעיונות, כוונות, מסרים? תעשו את זה בלי העתק הדבק. בכלל. אף פעם.
- לסרוק, לסרוק, לסרוק. לא רק גוגל אלא גם אתם. וודאו שכל התוכן שלכם באתר מעודכן ורעננו אותו מפעם לפעם (כמה מצער וחוטא לקהל הקוראים לראות מאמרים כמו: "עברה שנה מאז המחאה החברתית" או "חדש על המדפים: במבה אדומה!"), עברו על הקישורים וודאו שכולם מפנים לעמודים נכונים ולא לדפי 404, הוסיפו דברים חדשים כמו סרטונים, מפות מיקום, עוד תמונות לגלריה, עוד מוצרים חדשים מהמדף לדף, עוד כתבות לבלוג, עוד תשובה לדף שאלות ותשובות, עוד כותרת ובקשו מחברת הבנייה והקידום שתנחה אתכם בביצוע הפעולות הללו מבחינה טכנית.
- עדכון מאמרים חזקים. זיהיתם מאמר "שפיץ" שמביא כבר הרבה מאוד זמן תנועת גולשים מכובדת לאתר? אפשר להוסיף לו פסקה עדכנית או תמונה וגם לחשוב על תוכן דומה שמספק עדכון או כיוון רענן יותר שיקושר למאמר.
- המלצת לקוחות. ללקוחות שלכם יש מה להגיד והם יכולים להשפיע על הדירוג. עודדו אותם לכתוב סקירה על השירות או המוצר בגוגל. זה לא לוקח יותר מדקה.
ויש עוד כל כך הרבה טיפים שהיינו שמחים לתת אבל הדף קצר מלהכיל… אם חשוב לכם לדעת עוד הרבה ולשמוע על כל היתרונות שלנו כחברה לקידום אתרים ובניית אתרים, אנחנו נמצאים בסך הכל במרחק טלפון או טופס פנייה.