אם יש לכם אתר בתחום המשפט, הרפואה, הפיננסיים או הפוליטי, הוא עומד בקרוב לעבור לא מעט שינויים מבחינת הדירוג שלו. גוגל מבינים מיום ליום כמה השפעה יש למסרים "סמכותיים" על הגולשים ועד כמה המידע שמופיע בהם גורם לתהליך קבלת ההחלטות ונקיטת הפעולות להתרחש: שימוש בתכשיר רפואי, קבלת החלטה לגבי ניתוח, חישוב מיסים, תהליכי בקשה למשכנתא, אופן פנייה לשלטונות ועוד. מידע שמופיע באתר "סמכותי" הוא אתר שיש לו השפעה עמוקה מאוד על החיים ואיכות החיים של הגולש ולכן גוגל מוציאים כעת עדכון חדש, שכל מקדמי האתרים חייבים להכיר ולפעול על פיו כמה שיותר מהר.
גוגל ידועים בהוצאת העדכונים השוטפים שלהם שנכונים לכל חברה לקידום אתרים אורגני והם דורשים עמידה בתנאי העדכון וההנחיות, כשידוע שמי שמפספס אותם או מסרב להישמע להם עלול להשאיר את האתרים שהוא מנהל שנות אור מאחור. אז אחרי שהביאו לעולם את עדכון פנדה (ההנחיות המעודכנות של 2017) ואת סדרת עדכוני פינגווין (עדכון ה-SEO האחרון היה ב-2016), הם משיקים עדכון חדש שכבר הופך לאחד הנושאים הכי חמים ומדוברים בתחום קידום אתרים.
אז מה הסיפור עם YMYL?
בקצרה – ראשי תיבות של Your Money Your Life. מדובר באתרים ועמודי אתרים שיש להם השפעה מאוד גדולה על הגולש, על הבריאות שלו, הבקיאות שלו בחוק ובתהליכים פוליטיים, על כוונות הרכישה שלו ועל החיים שלו בכלל.
אם אי פעם חיפשתם "מלון דקה 90" או "טיסה ללונדון ברגע האחרון" אתם יודעים מה החשיבות של אתר שמעודכן מעכשיו לעכשיו והוא בדרך כלל מציג את הנושאים שהוא דן בהם בצורה הרבה יותר ספונטנית, להבדיל מאתר עורך דין למשלשלמידע שקיים בו יש חלק גדול מאוד מקבלת ההחלטות בהמשך החיים. לכן אתרים שעוסקים בתחומי האושר, הביטחון, הבריאות והמצב הכלכלי נחשבים על פי גוגל לאתרי YMYL.
מי נמצא ברשימת ה YMYL
- אתרים משפטיים שדנים ומייעצים בתחומי צוואות, גירושין, מעצרים וכו'.
- אתרי מידע פיננסי הכוללים מידע על מיסים, פנסיה, ייעוץ משכנתאות, ביטוח לסוגיו השונים, קבלת הלוואות, השקעות, פרישה.
- אתרים פוליטיים ואתרים חדשותיים שמכילים מדיניות שלטון, תקנות, חוקים, עיסוק בישויות פוליטיות.
- אתרים רפואיים שמספקים מידע ועצות בתחום הרפואה לרבות תרופות, תזונה, רפואת הנפש ועוד
- כל אתר שיש בו מנגנון רכישה וסליקת אשראי, שאפשר להעביר דרכו כספים, תשלומים וחשבונות.
הרשימה הזו מורכבת מאתרים שבדרך כלל יש להם טון "סמכותי" יותר והשפעה קריטית בקרב הקוראים: החלטה על נטילת תרופה מסוימת, איך להגיש החזר מס, מה החוק אומר לגבי הוצאת דרכון זר ועוד שפע עצום של דוגמאות.
The Medical Update– העדכון הרפואי
לגוגל אין אחריות משפטית על התוכן המוצג לגולשים, אבל היא בהחלט לא מעוניינת שאף אחד יקבל ממנו מידע שגוי/ לא מדויק/ מוטעה שעלול לגרום לו לנזקים בריאותיים או כלכליים. מאותה הסיבה היא מגבילה מאוד מפרסמים בקידום ממומן בתחומים רגישים כמו דימוי גוף, הימורים, נטילת תרופות וכד', ממש כפי שמבצעים גם בפייסבוק. כדי לאכוף את זה, יש לה אלגוריתמים מאוד מסוימים וכנראה שהיא פיתחה אלגוריתם מיוחד גם לאתרי YMYL שאתר שלא יעבור את הסינון הקפדני שלהם בקרוב, צפוי למצוא את עצמועמוק בתוך הדפים האחרונים.
עד היום בודקי האיכות של גוגל היו אנשים מקומיים שדוברים את השפה המקומית ולכן מעודכנים היטב בכל מה שקורה סביבם, מה שנחוץ להם כדי להעביר ביקורת רלוונטית על אתרים מקומיים.
אלא שהבודקים הללו קיבלו הנחיה חדשה לבצע בדיקות הרבה יותר מחמירות דווקא באתרי YMYL– מה שאמור לאותת לכולנו על מידת הרצינות בגישה שלהם ביחס לנושא הזה.
הפיתרון לפי מנוע חיפוש גוגל: E-A-T
מנוע החיפושים בגוגל מחשיב את אתרי YMYL כאתרים באיכות מאוד גבוהה ולכן עליהם לעמוד מכאן והלאה במבחן משולש המכונה על פיהם E-A-T: Expertise, Authority , Trustworthiness.
Expertise (מומחיות) – אף אתר לא יכול להתבסס בתחומים הללו בלי מומחיות בולטת והקנייה של ידע עצום על ידי מאמרים ותכנים איכותיים שרלוונטיים לתחומי האתר ובנוסף עליו לספק מעין "הוכחות" לידע והניסיון של מי שעומד מאחוריו: בעל 20 שנות ניסיון ב… התמחות ב… ניהל את… מוביל את… בעל תואר/ דוקטורט ב… וכו'.
Authority (סמכות) – נכון שלא כל מומחה הוא גם בעל סמכות, אבל מומחיות פירושה ידע והרבה מאוד השפעה והיא זו שמעוררת אחרים לפעולה או גורמת להם להשתכנע במסר ולהפנים את המידע. הסמכות היא עוד הרבה מעבר לתוכן שבאתר והיא צריכה להתחזק על ידי קישורים חיצוניים, אזכורים של שם המומחה והאתר. גוגל רוצים לוודא שלא מדובר באדם שמישהו המציא אלא אחד שיש מאחוריו עשייה שלמה ונרחבת בתחום ולכן דרושים קישורים שמובילים לאתר שלו.
הסמכות מקבלת הרבה מאוד הצדקה חברתית מהגולשים וכשאחרים מזכירים אתכם, לקוחות ממליצים עליכם ואתרים מפנים אליכם, הסמכות שלכם גבוהה הרבה יותר ממומחים אחרים.
Trustworthiness (מהימנות) – עד כמה המידע באתר אמין? האם לסמוך עליו? המרכיב הזה הוא שמקנה לגולש את היכולת להבין שהוא יכול לסמוך עליכם ולקבל החלטות על סמך הידע שסיפקתם לו. גולש שחושף אי דיוקים או שגיאות במידע עלול לנטוש אותו במהירות ולכן דרך המלך למהימנות היא כמובן לספק תוכן אמין שהמסרים בו מאומתים ומבוססים.
יש לכם אתר YMYL? אלה הדברים שאתם צריכים ליישם:
- עדכון שוטף ורלוונטי של התכנים, הוספת תוכן מעודכן כמו מדד שיעור האבטלה לשנת 2018 והורדת מה שכבר לא תקף כמו אחוזי הזכאות במס לתושבי פריפריה 2010. פורסם עדכון לגבי נתון חשוב שמופיע בהרבה מאוד תוכן באתר שלכם? חפשו אותו בתכנים ותקנו אותו. כך תוכלו לשדרג את התוכן במאמץ קטן ולגרום לגוגל לסרוק אותו שוב ולגרום לו להפוך ליותר רלוונטי.
- וודאו שפרטי יצירת הקשר איתכם ברורים ונגישים, כדי שהגולשים יוכלו לדעת ולפנות אליכם במידת הצורך וגוגל יבין שיש מישהו אמיתי ורלוונטי מאחורי המסך.
- יש לכם מדריכים באתר עם רלוונטיות של שנה כמו למשל "מדריך קידום ממומן לשנת XXXX"? בנו לעצמכם תזכורת לעוד שנה ועדכנו במועד הזה את כל הכתבות והפוסטים שמכילים את מספר השנה.
- תגבו את התוכן שלכם בקרדיטים מתאימים שמפנים למקור כמו למשל: "הניסוי שנערך על ידי…" או הספר מאת…" ואל תסתפקו רק ב"מחקרים מראים" כדי לקבע עמדות מסוימות.
- וודאו שאין דברים שהגולש יכול לפרש בצורה אחרת, שגויה או מטעה וכמובן בדקו שאין טעויות במידע שאתם מוסרים. הרבה אתרי חדשות למשל, מפיקים טקסט עם תמונה מסוימת וביחד הם יוצרים פרשנות חדשה ושגויה מבלי להתכוון.
והכי חשוב – זכרו לבדוק שחברת הקידום שלכם מודעת להנחיות, מתייחסת אליהן ופועלת לפי שיטת E-A-T כדי שהדירוג שלכם לא ייפגע ואפילו ישודרג אם הכל יתבצע נכון. ה"עדכון הרפואי" מתייחס לשורה ארוכה מאוד של אתרים ויכול להיות ששלכם נכלל בקטגוריה הזו. תנו למומחי הקידום של BLOB לזהות אם האתר שלכם מתאים ולקדם אותו בצורה המקצועית והמסורה ביותר.
עשוי לעניין אתכם גם – 10 טיפים זהב לקידום אתרים בגוגל